The Selection Stories Recension

Hej!

Hoppas att ni haft en bra vecka och ni som fortfarande går i sklan inte har haft en alltför intensiv pluggvecka. Själv har jag suttit med näsan begravd i en Privat Juridik bok...

För tillfället är jag påväg mot Lund för lite äventyr och förberedelserna för detta äventyr har varit många därav lite sämre bloggning men här kommer jag med ett tidsinställt inlägg ändå!

ENJOY!


 

Kort information om boken

  • En kort bok som innehåller 2 noveller plus "bonus content"
  • Boken innehåller novellerna The Prince och The Guard
  • "Bonus Conten" består av Americas, Maxons och Aspens släktträd, alla deltagande ur The Selection och en Q&A med Kierra Cass
  • Av: Kierra Cass
  • Antal sidor: 227
Introduktion till boken
En utomstående bok till The Selection som innehåller 2 noveller och lite bonusmaterial. Den innehåller en novell som kallas The Prince vilket beskriver händelser från The Slection ur Maxons perspektiv. Främst beskriver det hans åsikter och känslor inför The Selection både innan och under urvals processen.

Boken innehåller även en novell kallad The Guard vilket istället är skriven ur Aspens perspektiv och hur han hade det på slottet, om han fortfarande älskar America och om han faktiskt gjorde rätt genom att be henne att delta i The Selection. Man får även veta hur Aspen och L träffades och varför det slutade som det slutade med honom if you know what i mean...

 

Vad tyckte jag om boken
Jag har älskat alla böcker inom The Selection serien men dessa noveller var inget jag fastnade för…. Jag tycket de var tråkiga och att jag inte fick ut så mycket information ur böckerna. Jag har alltid tyckt att Cass varit expert på att beskriva karaktärers insida men jag tyckte inte deras personligheter kom fram under dessa noveller. Mycket tråkigt eftersom det var beskrivningarna som gjorde boken så bra. Detta kan ha berott på att det var mycket information som skulle få plats på ganska få sidor men det var mycket synd att hon missade beskrivningsaspekten lite. 

 

Vilka skulle jag rekommendera boken till
Jag rekommenderar boken till ALLA som läst The Selection och gärna vill fördjupa sig i historien lite mer. Man kan inte läsa dessa 2 noveller utan att ha i alla fall de 2 första delarna av The Selection eftersom novellerna kommer innehålla spoilers. Dessutom tror jag att man inte kommer förstå allt som händer eftersom man inte får någon bakgrundsinformation.

 

Mitt betyg
Personligen tyckte jag att karaktärerna tappade lite av sin egna karaktär. Jag tyckte det kändes som om novellerna innehöll delar som inte var tillräckligt bra att komma in i boken men alldeles för bra för att skrota. Jag tror boken hade behövt genomarbetas ytterliggare än gång för att verkligen förmedla samma känsla som de ordinarie böckerna gjorde betyget blir därför 3/5

 
Andra böcker i serien
  • The Selection #1
  • The Elite #2
  • The One #3
Fortsättningsserie
  • The heir #1
  • The Crown #2
 

Kommentera här: