Under din hud Recension

Hello!
Nu idag kommer jag äntligen med ytterligare en bokrecension! Och denna gången är det fortsättningen på Mer än ögat ser (Wicked Lovely). Hoppas ni tycker om den!

OBS: Denna Recension innehåller spoilers från första boken men endast i den delen där jag skriver en liten introduktion till boken. Om du inte läst Mer än ögat ser råder jag dig helt enkelt att hoppa över den delen.

Kort information om boken

• Andra boken i serien Wicked Lovely
  • Publicerades 2009 i Sverige men 2008 i UK/USA
  • Originalspråk: Engelska
  • Antal sidor: 333
  • Av: Melissa Marr
Introduktion till boken
Aislin har kommit att acceptera sitt öde och gör allt för att skydda sitt mänskliga liv och de som befinner sig i det. Men trots att hon är den nya regenten över sommarhovet kan hon inte skydda alla sina vänner oavsett hur mycket hon än försöker. När en av hennes bästa vänner helt plötsligt börjar bete sig annorlunda och uppmärksammas av många av de mörkerväsen som strosar omkring på gatorna blir Aislin orolig. Trots att Aislin vet att något kommer hända kan hon inte stoppa det eftersom hon varken vet vad som kommer hända eller varför. Frågan är om Aislin kommer få reda på allting i tid eller om det redan då kommer vara försent…

Vad tyckte jag om boken
Personligen tyckte jag att boken inte var lika spännande eller ”captivating” som första boken i serien. Detta kan bero på att fokus flyttades från Aislin till hennes bästa komis Leslie och för att Sommar och Vinterhovet inte var det hov som var i fokus. Dock vet jag sedan innan att Under din hud är väldigt viktig för att förstå helheten av historien sen när man läser de resterande 3 böckerna i serien. Utöver detta anser jag den var skriven på samma eller ett liknande sätt som den första boken bara att den inte var lika spännande. Om ni vill få en mer utförlig åsikt om boken kan ni läsa min recension på Mer än ögat ser. (Länk finns längst ner i inlägget)

Vilka skulle jag rekommendera boken till
Eftersom man måste läst första boken för att förstå denna boken tycker jag att de som redan läst Mer än ögat ser borde fortsätta med att läsa denna bok. Ni som inte läst första delen än bör kolla in recensionen för den delen och sedan bestämma er.

Eftersom jag ansåg den här boken vara lite sämre än den första boken p.g.a. att fokus flyttades från Aislin och Sommarhovet kommer jag ge denna bok en 3:a.

Andra böcker i serien